Awaryjne zajęcie pasa drogowego

Wymagane dokumenty

  • Szczegółowy plan sytuacyjny (mapy w skali 1:1000 lub 1:500) z zaznaczeniem granic i podaniem wymiarów zajętej powierzchni pasa drogowego.
  • Plan orientacyjny w skali 1:10000 lub 1:25000 z zaznaczeniem zajmowanego odcinka pasa drogowego.
  • Informacja o sposobie zabezpieczenia robót - jeśli prowadzone roboty nie będą miały wpływu na ruch drogowy, nie będą ograniczały widoczności na drodze oraz nie będą powodować wprowadzenia zmian w istniejącej organizacji ruchu pojazdów lub pieszych.
  • Schemat organizacji ruchu.
  • W przypadku wystąpienia w imieniu inwestora osób trzecich: pełnomocnictwo (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa) oraz dowód zapłaty opłaty skarbowej w wysokości 17,00 zł).

Miejsce złożenia dokumentów

Zarząd Dróg Powiatowych: poniedziałek - piątek 7:30-15:30.

Opłaty

  1. Za zajęcie pasa drogowego dróg powiatowych pobiera się opłaty na podstawie art. 40 ust. 2 pkt 1 lub pkt 4 oraz ust. 4 ustawy o drogach publicznych oraz Uchwały nr 136/XIV/2020 Rady Powiatu w Płocku z dnia 29 stycznia 2020 roku w sprawie wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego  dróg powiatowych.
  2. Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa wynosi 17 zł i wpłaca się ją z chwilą złożenia wniosku,  zgodnie z art. 6 ust. 2 ustawy z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie  skarbowej (Dz. U. z 2012 roku poz. 1282 z późn. zm.) na konto Starostwa  Powiatowego w Płocku: Bank Spółdzielczy „Mazowsze” w Płocku Nr 21 9042 0003 0000 0000 9000 0880.
  3. Na podstawie cz. III ust. 44 pkt 8 załącznika do ustawy o opłacie skarbowej, zwolnione z opłaty skarbowej są zezwolenia na zajęcie pasa drogowego na cele niezwiązane z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg.

 

Termin i sposób załatwienia

FORMA ZAŁATWIENIA SPRAWY: Decyzja administracyjna.

Inne informacje

Zajęcie pasa drogowego na cele niezwiązane z budową, modernizacją, utrzymaniem i ochroną dróg wymaga zezwolenia zarządcy drogi.

Formularze i załączniki

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 11 marca 2016 12:09
Dokument wprowadzony do BIP przez: Adam Kosiński
Ilość wyświetleń: 888
28 marca 2024 08:59 (Dariusz Panuszewski) - Aktualizacja danych sprawy.
27 marca 2024 13:47 (Dariusz Panuszewski) - Aktualizacja danych sprawy.
25 lutego 2020 12:54 (Dariusz Panuszewski) - Aktualizacja danych sprawy.