Regulaminy

Regulamin organizacyjny Zarządu Dróg Powiatowych w Płocku

REGULAMIN ORGANIZACYJNY
ZARZADU DRÓG POWIATOWYCH W PŁOCKU

 

 

I. POSTANOWIENIA OGÓLNE

 

§ 1

Zarząd Dróg Powiatowych w Płocku zwany dalej „Zarządem Dróg” działa na podstawie:

  1. Uchwały nr 9/III/98 Rady Powiatu Płockiego z dn. 17 grudnia 1998 r. w sprawie ustalenia Statutu Powiatu Płockiego
  2. Ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz.U. Nr 14, poz. 60 z późniejszymi zmianami)
  3. Niniejszego Regulaminu organizacyjnego
 
§ 2
Zarząd Dróg jest jednostką budżetową finansowaną z budżetu Powiatu
 
§ 3
  1. Terenem działania Zarządu Dróg jest obszar powiatu płockiego
  2. Siedzibą Zarządu Dróg jest miasto Płock
  3. Tworzy się terenowe służby liniowe zwane dalej Obwodami Drogowymi z siedzibami w Bodzanowie, Sikorzu, Gąbinie
 
§ 4
  1. Zarząd Dróg jest jednostka organizacyjną, przy pomocy której Zarząd Powiatu wykonuje swoje obowiązki zarządcy dróg powiatowych.
 
II. ZAKRES DZIAŁANIA ZARZĄDU DRÓG
 
§ 5
Do zakresu działania Zarządu Dróg należy w szczególności:
  1. Opracowanie projektów planów rozwoju sieci drogowej
  2. Opracowanie projektów planów finansowania budowy, utrzymania i ochrony dróg oraz obiektów mostowych
  3. Pełnienie funkcji inwestora
  4. Utrzymanie nawierzchni, chodników, obiektów inżynierskich, urządzeń zabezpieczających ruch i innych urządzeń związanych z drogą
  5. Realizacja zadań w zakresie inżynierii ruchu
  6. Przygotowanie infrastruktury drogowej dla potrzeb obronnych oraz wykonywanie innych zadań na rzecz obronności kraju
  7. Koordynacja robót w pasie drogowym
  8. Wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego, na zjazdy dróg, na przejazdy po drogach publicznych pojazdów z ładunkiem lub bez ładunku o masie, naciskach osi lub wymiarach przekraczających wielkości określone w odrębnych przepisach oraz pobieranie opłat i kar pieniężnych
  9. Prowadzenie ewidencji dróg i drogowych obiektów mostowych
  10. Przeprowadzanie okresowych kontroli stanu dróg i obiektów mostowych
  11. Wykonywanie robót interwencyjnych, robót utrzymaniowych i zabezpieczających
  12. Przeciwdziałanie niszczeniu dróg przez ich użytkowników
  13. Przeciwdziałanie niekorzystnym przeobrażeniom środowiska mogącym powstać lub powstającym w następstwie budowy lub utrzymania dróg
  14. Wprowadzenie ograniczeń bądź zamykanie dróg i drogowych obiektów mostowych dla ruchu oraz wyznaczanie objazdów, gdy występuje bezpośrednie zagrożenie bezpieczeństwa osób lub mienia
  15. Dokonywanie okresowych pomiarów ruchu drogowego
  16. Sadzenie, utrzymanie oraz usuwanie drzew i krzewów oraz pielęgnacja zieleni w pasie drogowym poza obszarami zabudowanymi
  17. Prowadzenie gospodarki gruntami i innymi nieruchomościami pozostającymi w zarządzie organu zarządzającego drogą
  18. Inne wynikające z ustawy o drogach
 
III. ORGANIZACJA I ZASADY DZIAŁANIA ZARZĄDU DRÓG
 
§ 6
  1. Działalnością Zarządu Dróg kieruje dyrektor na zasadach jednoosobowego kierownictwa
  2. Dyrektora powołuje i odwołuje Zarząd Powiatu
  3. Zastępcę dyrektora i pracowników zatrudnia na podstawie umowy o pracę dyrektor Zarządu Dróg
 
§ 7
Do zakresu działania dyrektora należy w szczególności:
  1. Kierowanie działalnością Zarządu Dróg i zapewnienie jego prawidłowego działania
  2. Zastępowanie i reprezentowanie Zarządu Dróg wobec organów administracji, instytucji i osób trzecich
  3. Składanie w imieniu Zarządu Dróg oświadczeń w zakresie praw i zobowiązań majątkowych
  4. Ustalenie wewnętrznej struktury organizacyjnej szczegółowych zasad działania Zarządu
  5. Określenie szczegółowego podziału zadań pomiędzy pracowników
  6. Ustalenie organizacji pracy Zarządu
 
§ 8
  1. Zastępca dyrektora wykonuje zadania i kompetencje w zakresie ustalonym przez dyrektora zarządu. Jeżeli dyrektor nie może pełnić obowiązków służbowych, zakres zastępstwa rozciąga się na wszystkie działania i kompetencje dyrektora.
  2. Dyrektor może, w formie pisemnej, upoważnić pracowników Zarządu do wykonywania spraw w jego imieniu w ustalonym zakresie.
  3. Do zakresu działań służb liniowych należą sprawy określone w instrukcjach.
 
§ 9
  1. Zarząd Dróg prowadzi działalność na podstawie planu rzeczowo-finansowego
  2. Środki finansowe na działalność pochodzą z budżetu Powiatu
  3. Jednostka sporządza sprawozdanie finansowe i przesyła do Zarządu Powiatu.
 
§ 10
Zarząd Dróg używa pieczątki podłużnej z podaniem pełnej nazwy jednostki i jej adresu.
 
§ 11
Schemat organizacyjny Zarządu Dróg Powiatowych wraz z służbami liniowymi stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu.

Załączniki

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 25 stycznia 2016 14:48
Dokument wprowadzony do BIP przez: Adam Kosiński
Ilość wyświetleń: 1048
27 marca 2024 14:52 (Dariusz Panuszewski) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
17 września 2021 12:00 (Dariusz Panuszewski) - Dodanie załącznika [20210915111104278.pdf] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
17 września 2021 12:00 (Dariusz Panuszewski) - Usunięcie załącznika [schemat_organizacyjny_zdp_2.pdf] z dokumentu. (Dokument opublikowany)